DK

/

EN



Internationale kvalitetsspecialister strømmer til Bite Copenhagen

2. august 2017
Kvalitet og innovation er to helt centrale nøgleord for de udstillere, som kommer til at præsentere deres produkter på årets Bite Copenhagen.

Et af produkterne i den kategori er de mousserende teer fra Copenhagen Sparkling Tea Company, som er udviklet i Danmark af den anerkendte tjener og sommelier Jacob Kocemba. Et innovativt iværksætterprodukt med store internationale ambitioner.  

"Vi plejer at sige om Sparkling Tea, at det er asiatisk tetradition og nordisk innovation i en champagneflaske. Ingen i verden har tidligere tænkt på at sammensætte luksusteer med druemost og vin, sådan som vi gør det. Derfor vil vi også gerne langt ud over landets grænser med teerne, fordi vi tror, at de kan appellere meget bredt. Det er et økologisk og rent produkt uden tilsætningsstoffer, og det er attraktivt på eksempelvis det asiatiske marked. Vi laver også en alkoholfri version af teen, som er oplagt til Mellemøsten. På grund af Bite Copenhagens internationale profil er udstillingen derfor også et helt oplagt sted at indlede markedsføringen af Sparkling Tea uden for Danmarks grænser," siger Bo Sten Hansen, som er medstifter og adm. direktør i Copenhagen Sparkling Tea Company.     


Spansk håndværkstradition 
Et andet unikt produkt, du kan opleve, er de lagrede spanske ibérico-skinker, som i mange år har været en højt elsket specialitet i den gastronomiske verden. Hvor de mousserende teer er et spændende gastronomisk nybrud, baserer skinkerne sig i stedet på traditionel håndværksproduktion igennem århundreder. Her kommer Tartessos ind i billedet. Den familiedrevne virksomhed har mere end 100 års erfaring i at fremstille lagrede spanske ibérico-skinker af bedste kvalitet, og nu er tiden kommet til, at danskerne for alvor skal lære at elske den spanske specialitet.  

"2017 er året, hvor vi går i gang med et salgsfremstød på de skandinaviske markeder. Bite Copenhagen er i den forbindelse en fremragende mulighed for at lære det danske marked bedre at kende. Vi er af den overbevisning, at danskerne efterspørger den højeste kvalitet, og derfor medbringer vi på messen de bedste af vores ibérico-skinker til det danske marked," fortæller eksportmanager Antonio Peinado. 


Prisvindende chokolade og social ansvarlighed
På Bite Copenhagen vil der også være mulighed for at stifte bekendtskab med noget af verdens bedste chokolade. Pacari fremstiller 'single-origin'-chokolade i luksusklassen af kakaobønner, som stammer udelukkende fra små, økologiske kakaofarmere i Ecuador. Social ansvarlighed er en af virksomhedens kerneværdier, og derfor får kakaoleverandørerne også en pris for deres bønner, som ligger langt over markedsprisen. Pacaris filosofi er at dyrke det lokale terroir, og derfor fås den mørke chokolade også med smag af en række udvalgte ingredienser fra regnskoven, for eksempel passionsfrugt, citrongræs og chili. Resultatet er en chokolade, som år efter år vinder priser for dens høje kvalitet. I forbindelse med Bite Copenhagen vil Pacaris grundlægger Santiago Peralta rejse fra Ecuador til København for personligt at foretage varedemonstrationer og oplæg på udstillingen for alle interesserede.  

"Pacaris chokolade kommer i en række spændende og utraditionelle smage, som formentlig vil være nye for mange. Der er tale om et ægte terroir-produkt, som vi mener vil passe perfekt til det danske marked, ikke mindst på grund af virksomhedens helt igennem økologiske fokus og dens arbejde med Direct Trade og social ansvarlighed i et af verdens fattige lande," siger Martha Bettina Larsen, som er ansvarlig for markedsføringen af Pacari i Danmark. 

 

Ønsker du ligesom Copenhagen Sparkling Tea, Tartessos og Pacari at blive en del af Danmarks nye internationale madmekka, og dermed få dit produkt eksponeret for et unikt publikum?

Send en mail eller ring til: 

Sales & Relation Manager 

Henriette Engel 
tlf.: +45 32 47 34 01 

mail: HENE@BCHG.DK



 

 



24. - 25. august 2017

Forum Copenhagen

Torsdag 9 - 18

Fredag 9 - 18