Derfor skal I bruge Instagram

1/4 af danskerne bruger Instagram. På verdensplan er der 1 milliard brugere. Derfor er mediet en vigtig kanal i vores fælles kommunikation, af Bite Copenhagen. Instagram er særligt populært inden for mad, drikke, og nye trends. Derfor er det en effektiv kanal til det madinteresserede publikum.

På Bite’s Instagram deler vi nyheder om Bite Copenhagen, vores samarbejdspartnere og selvfølgelig, udstillere.

Vi har samlet et par tips, så vi sammen skaber opmærksomhed om jeres deltagelse og sørger for, at flest mulige hører om det.

 
Bite_03-newsletter.jpg

1.Billedet

Læg et indbydende billede op. Instagram er et æstetisk medie, og det er derfor vigtigt at vælge det rigtige billede. Det skal være flot, beskrivende og i god opløsning.
I må meget gerne benytte de billeder, der ligger til download nederst på siden.

Bite_01_insta.jpg

2. Caption (billedtekst)

Teksten til jeres opslag skal være kort og forklare, hvorfor I viser netop det billede.

Bite_02_insta.jpg

3. Hashtag (#)

Hashtags er vigtige for at opnå synlighed på Instagram. Vi opfordrer til, at I bruger #bitecph #settingtomorrowstable #foodfairofthefuture.

I kan også bruge hashtags, der refererer direkte til billedet. Vi anbefaler også, at I bruger mere generelle hashtags, som øger synligheden endnu mere #food #foodie #event #copenhagen #københavn #denmark #danmark #foodography #foodiegram #foodgram #instafood #foodlover #foodpost #igfood #foodpassion

Bite1_kort2_0681.jpg

4. Tag 

Er der andre virksomheder eller personer involveret i jeres opslag, skal de tagges på billedet. Så får de får de en notifikation og kan derefter dele/interagere med jeres billede, og nå ud til endnu flere.
Vi opfordrer til at tagge @bitecph. Så ved vi, når I omtaler jeres deltagelse, og vi kan måske reposte opslaget.

Bite1_kort2_0856.png

5. Story 

Instagram har endnu et effektivt middel i ærmet til at fortælle om dit event. Det hedder Instagram Story. Her kommer du ud til flere af dine følgere, og du har mulighed for at udbrede din fortælling, så folk får endnu mere lyst til at deltage. Har du mere end 10.000 følgere, kan du gøre brug af swipe-funktionen, og lede folk direkte til copenhagencooking.dk, hvor de kan købe billet til dit event.

_SC20971.jpg

6. Gentag 

For at flest mulige bliver opmærksomme på dit event, skal du poste flere billeder og stories. Hvis du har mulighed for det, er det også en god ide at lægge videoer op, hvor du fortæller kort omkring dit event. Husk altid at bruge hashtagget #copenhagencooking og tagge copenhagencooking, når du poster på Instagram.

Bio 

I jeres profil bio (profiltekst) kan I indsætte et link til bitecopenhagen.dk./besoeg. Så kan besøgende nemt registrere deres besøg, når I kommunikerer omkring jeres deltagelse.

Instagram billeder til frit brug

Højreklik på billedet og tryk "gem billede som...", så downloades billedet og kan bruges i forbindelse med Bite Copenhagen.